Metodă Educațională
Abordare holistică: trup, minte, suflet şi duh
Folosim o metodă educaţională unică, puternic înrădăcinată în valorile şi principiile Scripturii, care abordează procesul de învăţare din perspectiva lucrului personalizat pentru fiecare copil în parte şi care atinge toate domeniile de dezvoltare ale copilului. Obiectivele principale în educaţie ating atât sfera intelectuală, cât şi cea a dezvoltării fizice, a dezvoltării emoţionale, relaţionale şi spirituale.
Abordând această metodă, mii de familii și-au atins obiectivele educaționale pentru copiii lor care s-au dezvoltat armonios, au atins un nivel academic ridicat și în același timp au devenit oameni cu caracter care îl iubesc pe Dumnezeu, își trăiesc viețile în ascultare de El și sunt folositori pentru comunităţile în care trăiesc.
Aceasta este o metodă în care atenția profesorului este centrată pe elev și nu pe clasă. Fiecare copil are locul personal de lucru, măsuță sau birou, unde își poate organiza și personaliza stilul de organizare și de învățare. Materialele de lucru rămân la centru, copiii fiind eliberați de grija ghiozdanului. Profesorul predă, supraveghează, îndrumă, motivează și încurajează în mod individual copilașii.
Materia pentru un an de zile este structurată în câte cinci sau zece caiete de lucru numite Light Unit-uri. Fiecare caiet de lucru este împărțit în câte cincisprezece lecții. La fiecare patru lecții se rezolvă un test, iar la sfârșitul caietului se rezolvă testul final. Dacă se obțin cel puțin 80 de puncte din 100, copilul este pregătit să avanseze, iar dacă obține mai puțin de 80 de puncte se vor relua conceptele pe care încă nu le stăpânește și va primi explicații și exerciții suplimentare. Va da din nou un test și va putea avansa doar dacă obține cel puțin 80 de puncte din nou. Astfel, copilul nu avansează decât după ce conceptele și elementele de învățat au fost bine asimilate.
Copilul lucrează în fiecare zi câte o lecție, în care se introduce câte un concept nou. Lecția cuprinde și o parte de recapitulare astfel încât copilul lucrează în fiecare zi cu toate conceptele învățate ulterior.
Fiecare copil are posibilitatea să lucreze în ritm propriu, fără să fie încurajată competiția între copii, fiind în schimb încurajată creșterea și progresul personal. Copiii sunt încurajați să își autoevalueze progresul raportându-se la obiectivele de învățare și observând progresul personal zilnic, nu comparându-se cu ceilalți copii. Dezvoltarea capacității de a lucra independent și calitativ este unul din obiectivele principale ale acestei metode. Exercițiile se lucrează în mod individual, astfel încât fiecare copil să își poată dezvolta gândirea, imaginația și creativitatea.
Sistemul de recompensare, acumularea de puncte, încurajarea permanentă, recunoașterea și aprecierea deosebite pentru munca și efortul depuse susțin și cresc motivația copilului, ajutându-l să își atingă potențialul. Satisfacția personală crește odată cu creșterea nivelului de implicare a copilului. Faptul că își poate verifica și corecta singur lucrul având acces la variantele de răspunsuri corecte, aduce încă un plus în ceea ce privește motivația personală și satisfacerea nevoii de control. Beneficiile acestei metode sunt nenumărate și pregătesc copilul să facă față cu brio tuturor situaților de învățare la care va fi expus de-a lungul vieții.